Veelgestelde vragen voor werkgevers

Hoe plaats ik een vacature op Jobsonline? Welk type vacature moet ik plaatsen? Hoe maak ik een bedrijfspresentatie aan? De antwoorden op deze vragen vindt u hieronder bij de de antwoorden op veelgestelde vragen, speciaal voor werkgevers.

Vacatures

Hoe plaats ik gratis een vacature?

U kunt gemakkelijk zelf uw vacature(s) gratis plaatsen op Jobsonline: Navigeer naar Vacature plaatsing en voeg de basis vacature toe aan uw winkelwagen, kies eventueel extra opties voor uw vacature.

Volg het verdere bestelproces voor afronding van uw order en plaats vervolgens in 3 eenvoudige stappen uw basis vacature. U kunt daarna via uw bedrijfsaccount direct uw vacature(s) verder beheren.

Welk type vacature is het beste voor mijn bedrijf?

Basis vacature
Met een gratis "Basis Vacature" bent u snel en gemakkelijk online op dé vacaturesite van Nederland en kunnen kandidaten direct solliciteren. U kunt tevens een eigen bedrijfspresentatie aanmaken om uzelf als bedrijf voor te stellen aan potentiële kandidaten.

Top Vacature
Wilt u uw vacature sneller vervullen dan is de "Top Vacature" zeer geschikt. Uw vacature wordt gepersonaliseerd inclusief uw logo, u heeft meer zoekmogelijkheden voor kandidaten. Uw vacature wordt bovendien hoger in de zoekresultaten geplaatst en geschikte kandidaten ontvangen automatisch een e-mail met uw vacature middels onze e-mailalerts!

Premium Vacature
Onze unieke "Premium Vacature" garandeert meer reacties van geschikte kandidaten door combinatie van een Top Vacature met een Spotlight vermelding. Uw vacatures staan als hoogste in de zoekresultaten en er komt een speciaal "Spotlight" label bij al uw vacatures om extra op te vallen in de resultaten. Daarnaast wordt uw vacature prominent getoont op de homepage van Jobsonline.

Kijk voor meer informatie of het bestellen van vacatureproducten op ons Productoverzicht.

Kan ik mijn vacature later ook uitbreiden of verlengen?

U kunt op ieder moment uw gratis "Basis Vacature" upgraden of uitbreiden met onze extra diensten wanneer u sneller de vacature vervuld wil zien. De Basis Vacature wordt gedurende 14 dagen geplaatst. Mocht u na verloop van deze periode nog geen geschikte kandidaten hebben, dan kunt u de plaatsing van de gratis Basis Vacature voor nogmaals 14 dagen verlengen.

Mocht u interesse hebben in het upgraden of uitbreiden van uw vacature diensten, neem dan vrijblijvend contact met ons op.

CV-database

Hoe gaat jullie CV Database in zijn werk?

Bezoekers en potentiële kandidaten voor uw vacature(s) worden geactiveerd om een account aan te maken en hun CV te uploaden, wij hebben hier speciale campagnes voor lopen. Kandidaten vragen wij hun profiel zo volledig mogelijk te vullen, inclusief CV en wensen en eisen aan hun toekomstige baan. Wij vinden kwaliteit belangijk in dit proces.

U kunt via onze CV-database directe potentiële kandidaten inzien en benaderen, u heeft hiervoor wel CV-credits nodig. Om toegang tot de CV-database te krijgen moet u eerst één van onze CV-database producten afnemen.

Wilt u meer informatie of persoonlijk advies krijgen voor het afnemen hiervoor, neem dan vrijblijvend contact met ons op.

Wat zijn CV-credits en wat kan ik ermee?

CV-credits heeft u nodig om kandidaten in onze CV-database in te kunnen zien. In de CV-database kunt u gemakkelijk kandidaten zoeken voor uw vacature. Mocht u meer informatie willen inzien van een potentiële kandidaat, zoals zijn CV, motivatie of contactgegevens, dan kunt u dit doen met een CV-credit. 

Mocht u interesse hebben in het afnemen van CV-credits, dan bieden wij hiervoor meerdere mogenlijkheden. U kunt losse CV-credits bestellen, maar dit kan ook via een abonnementsvorm. Op dit moment hebben CV-credits een onbeperkte geldigheid.

Kijk voor het bestellen hiervan of meer informatie bij onze CV-database producten of neem contact op voor persoonlijk advies.

Kan ik een alert voor nieuwe kandidaten instellen?

Ja, zodra het aantal kandidaten in de nieuwe database niet aan uw wensen voldoet. Of de juiste kandidaat er gewoonweg nog niet tussen staat, dan kunt u een e-mailalert instellen nieuwe kandidaten instellen voor uw zoekopdracht.

Zodra een nieuwe kandidaat zich heeft ingeschreven die aan uw wensen voldoet, krijgt u een e-mailalert met deze kandidaat/kandidaten. U kunt dan CV-credits gebruiken om verdere informatie te ontvangen over de kandidaat, zijn CV in te zien en zijn contactinformatie te verkrijgen.

Google Ads Service

Hoe gaat jullie Google Ads service in zijn werk?

Uw vacature op Jobsonline hoog in Google? Dat kan met onze Google Ads Service. Wanneer u dit wenst, bouwen onze specialisten een Google campagne waarmee uw vacature op Jobsonline.nl prominent binnen de zoekresultaten op Google getoond wordt. Zo bent u er zeker van dat geschikte kandidaten in de door u gewenste regio direct uw vacature zien.

U kunt uw Google Ads campagne o.a. laten landen op Jobsonline, op uw eigen website maar zelfs ook op uw vacature bij een andere jobsite.

Onze door Google gecertificeerde medewerkers regelen alles voor u zodat u voldoende tijd heeft voor het selecteren van de juiste kandidaten. De advertentiecampagne op Google wordt volledig verzorgd.

Krijg ik gegarandeerd reacties via jullie Ads service?

Onze Google Ads Service is volledig en inclusief een door u gekozen budget voor de aankoop van klikken vanuit Google. Hiermee is een groot aantal klikken naar uw vacature gegarandeerd. Hoeveel klikken u koopt, bepaalt u zelf.

Omdat wij uw vacature alleen tonen aan potentiële kandidaten die een vacature zoals die van u zoeken, krijgt u direct reacties. En alleen van potentiële kandidaten in de regio die u aangegeven heeft!

Zo kan u zich volledig wijden aan het selecteren van de voor u juiste kandidaat en wordt de vacature snel vervuld.

Zijn er nog bijkomende kosten?

Nee, die zijn er niet. Binnen onze Google Ads Service is een bedrag voor Google budget inbegrepen. Met dit budget "kopen" wij de klikken bij Google voor u in. U betaalt alleen het afgesproken pakketbedrag aan Jobsonline en wij verzorgen betalingen aan Google.

U ontvangt daarom geen kosten of een factuur van Google achteraf.

Sollicitanten

Hoe kunnen sollicitanten mijn vacature zoeken?

Potentiële kandidaten en sollicitanten hebben verschillende mogelijkheden om met ons uitgebreid vacatureoverzicht te zoeken naar openstaande vacatures, dit volledig aan de hand van hun eigen criteria. U geeft in uw vacature op Jobsonline aan, op welke criteria uw vacature gevonden moet worden, zodat kandidaten juist uw vacature vinden.

U kunt onder meer het soort dienstverband, opleidingsniveau en carrièreniveau selecteren, alsmede de branche en bijvoorbeeld het aantal uren.

Met de diverse criteria van uw vacature die u aangeeft, wordt tevens onze e-mailservice geactiveerd en benaderen wij potentiële kandidaten actief met uw openstaande vacature.

Hoe ontvang ik sollicitaties via Jobsonline?

Potentiële kandidaten voor uw openstaande vacature op Jobsonline kunnen direct solliciteren via de "Solliciteer direct" knop die op twee prominente plekken bij uw vacature geplaatst is.

U geeft zelf aan bij plaatsing of de kandidaat via ons interne sollicitatie formulier kan solliciteren, direct per e-mail of leidt de kandidaat naar uw eigen sollicitatie-omgeving.

Hoe worden sollicitanten en potentiële kandidaten benaderd?

Wij benaderen sollicitanten en potentiële kandidaten op verschillende manieren. Met onze e-mailservice waardoor kandidaten, die dit aangegeven hebben, actief benaderd worden. Door advertentiecampagnes in Google. Met extra vermeldingen op partnersites en... op evenementen(beurzen - universiteiten / hoge scholen - open dagen) met "live" promotie vanuit een stand of flyering.

Hoe kunnen sollicitanten mijn bedrijf vinden?

Zodra u een gratis bedrijfspresentatie voor uw bedrijf heeft aangemaakt, kunnen potentiële kandidaten uw bedrijf vinden in ons bedrijfsoverzicht.

Het voordeel hiervan is dat uw vindbaarheid in Google sterk wordt verhoogd, via ons bedrijfsoverzicht kunt u gevonden worden en bij uw vacatures op Jobsonline wordt er een directe link naar uw bedrijfspresentatie geplaatst.

E-mailservice en Social Media

Kan ik gebruik maken van jullie e-mailservice vacatures?

Als u een gratis "Basis Vacature" plaatst, is gebruik maken van onze e-mailservice voor nieuwe vacatures niet inbegrepen. Wanneer u kiest voor een "Top Vacature" of "Premium Vacature" is de e-mailservice automatisch inbegrepen.

Hoe gaat de e-mailservice voor vacatures in zijn werk?

Bezoekers van Jobsonline.nl kunnen zich inschrijven voor onze e-mailservice bij nieuwe vacatures. Op basis van hun persoonlijke zoekopdracht kunnen zij een alert instellen, zij ontvangen dan op het aangegeven e-mailadres automatisch vacatures welke matchen met de criteria die zij hebben opgegeven.

Met de e-mailservice bent u er zeker van dat geschikte kandidaten voor uw openstaande vacature actief benaderd worden zodra uw "Top Vacature" of "Premium Vacature" geplaatst is. 

Wordt mijn vacature ook op social media geplaatst?

Jazeker, wanneer u een "Top Vacature" of "Premium Vacature" geplaatst heeft, wordt deze ook doorgeplaatst op enkele van onze sociale netwerken zoals Twitter en Facebook. U hoeft hiervoor zelf niets te doen en dit is inbegerepen dus zonder extra kosten.

Natuurlijk kunnen ook bezoekers eenvoudig uw vacature delen op hun Social Media accounts. 

Wat zijn de voordelen van plaatsing op social media?

Werkzoekenden in Nederland zijn ook op de sociale netwerken actief en daar op zoek naar geschikte vacatures. Doordat uw vacature op Jobsonline ook via de sociale netwerken wordt verspreid, worden meer potentiële kandidaten voor uw openstaande vacature bereikt.

Tevens worden de vermeldingen op Social Media meer gedeeld door de gebruikers hiervan. Om uw bereik direct te vergroten raden wij altijd aan om uw vacature te delen binnen uw eigen sociale netwerken.

Extra diensten en uitbreiding

Kan ik ook een bedrijfspresentatie aanmaken?

Bij Jobsonline kunt u zelfs bij afnemen van de gratis "Basis Vacature" al een eigen bedrijfspresentatie aanmaken. Wij vinden het belangrijk dat u zich al bedrijf professioneel kunt profileren, dit is voorwerknemers tevens het vacatureoverzicht van uw eigen vacatures.

Zodra u uw eigen bedrijfsccount heeft geregistreerd kunt al starten met het vullen van uw bedrijfspresentatie. Uw bedrijf is dan ook direct vindbaar in ons Bedrijfsoverzicht.

Kan ik mijn vacature ook extra onder de aandacht brengen?

Wij bieden diverse mogenlijkheden voor het verder verspreiden van uw vacatures en het bereiken van potentiële kandidaten. U kunt kiezen voor een "Top Vacature" of "Premium Vacature" af te nemen, maar ook door gebruik maken van één van onze extra diensten in de popup zodra u een product in uw winkelwagen plaatst.

Zo bieden wij meerdere mogelijkheden om upgrades als "Top Werkgever", "Verlenging looptijd" en extra "CV-credits" aan te schaffen. U kunt dit volledig naar wens samenstellen.

Kijk voor de mogelijkheden, vele voordelen en bestelmogelijkheden op ons Productoverzicht.

Hoe controleren jullie geplaatste vacatures en presentaties?

WIj hebben een intern controlesysteem om alle geplaatste vacatures en bedrijfspresentaties te controleren. Wij staan voor kwaliteit, daarom eisen wij ook dat er alleen legitieme bedrijven en vacatures op Jobsonline verschijnen. Het kan soms even duren voor uw (basis) vacature of bestelling online staat, dit omdat de interne controle eerst afgerond dient te worden.

Helpdesk en Feedback

© Jobsonline 1999 - 2018 | Powered by MediaTrend B.V. | KVK 37099063 | All Rights Reserved

Jobsonline.nl plaatst cookies om een optimale gebruikservaring te kunnen bieden. Meer informatie